UE vrea să preia conducerea în lumea metaversului: cum vrea să evite dominația Big Tech
Comisia Europeană a stabilit recent un plan, în încercarea de a prelua conducerea metaversului (lume virtuală accesibilă prin internet) și de a preveni ca Big Tech să domine o sferă în curs de dezvoltare care ar putea stimula creșterea economică, conform Reuters.
Inițiativa UE vine în timp ce proprietarul Facebook Meta Platforms, Microsoft și Apple lucrează la produse sau servicii metaverse, stârnind temeri că aceste companii ar putea obține un avantaj nedrept față de rivalii mai mici.
Uniunea Europeană vrea să controleze metaversul
Executivul UE a declarat că inițiativa sa urmărește să reflecte valorile și drepturile fundamentale ale UE și să creeze un metavers deschis și interoperabil, un domeniu în care estimează că dimensiunea pieței globale va depăși 800 de miliarde de euro până în 2030, față de 27 de miliarde de anul trecut.
Schema include reunirea creatorilor, companiilor media și a altora, pentru a crea un ecosistem industrial, înființarea sandbox-urilor de reglementare, pentru a ajuta companiile să testeze metaversul și lansarea de programe de dezvoltare a competențelor, precum și de servicii publice virtuale.
„Trebuie să avem oameni în centru și să-i modelăm conform drepturilor și principiilor noastre digitale ale UE, pentru a aborda riscurile legate de confidențialitate sau dezinformare. Vrem să ne asigurăm că Web 4.0 devine un mediu digital deschis, sigur, de încredere, echitabil și incluziv, pentru toți”, a declarat vicepreședintele Comisiei, Margrethe Vestager, într-un comunicat.
De asemenea, săptămâna trecută, ea a spus că nu există planuri de reglementare a metaversului deocamdată, dar se așteaptă ca șirul de reguli adoptate în ultimii ani, inclusiv confidențialitatea, puterea de piață și viitoarea reglementare a inteligenței artificiale să se aplice noului domeniu.
Toată lumea vorbește despre Metaverse și cum va revoluționa acesta tot ce știm despre lumea virtuală până acum. Aflăm de la specialiști că Metaverse va evolua, mai precis, în trei etape suprapuse: apariția, dezvoltarea și maturizarea, iar diversele schimbări în tehnologie, piață sau produse/servicii vor caracteriza fiecare etapă.